© تمام حقوق این سایت متعلق به مجتمع آموزشی هوشمند دانا است.
دبیرستان هوشمند دانا (متوسطه دوم)
دبیرستان هوشمند دانا (متوسطه اول)
آموزشگاه علمی
سیستم های هوشمند (Smart Systems) و (Management Information Systems MIS)
تلفن / واتساپ : 09375651745
ساعت تماس: 8 صبح تا 12 ظهر – 5 عصر تا 8 شب
آدرس : بندرعباس، گلشهر جنوبی، خیابان حکمت، پلاک 17، کد پستی 7916873499
آدرس پست الکترونیکی : WE@DANASCH.IR
تخصص، تجربه و تعهد 28 سال خدمت در آموزش و پرورش در کنار تخصص و تجربه 28 سال خدمت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم های هوشمند، باعث شده است، سهامداران موسسه دانا اندیشه هوشمند را برای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به مردم خوب ایران، ترغیب نماید.
بهره گیری از نخبگان رتبه های برتر کنکور از جمله رتبه های 7و27و67 فضایی را فراهم آورده است که دانش آموزان عزیز می توانند با الگو برداری از تجربه های موفق نخبگان، مسیر خود به سمت موفقیت را با اطمینان بیشتری سپری نمایند.
حاصل 28 سال خدمت در عرصه آموزش و پرورش، مدیریت و مشاوره و برنامه ریزی آموزشی، جمعی متشکل از دانش آموزان دیروز و پزشکان و مهندسان و معلمان و مدیران موفق امروز هستند.
این بخش از ۹ گام تشکیل شده است:
اولین گام برای حرکت در مسیر موفقیت آموزشی، تعیین سطح آمادگی آموزشی دانش آموزان است. بر این اساس، سنجش و ارزیابی آمادگی دانش آوز بر اساس شاخصهای آموزشی، به تفکیک درسها، به تفکیک مباحث و به تفکیک هفتهها به صورت مستمر و منظم انجام میشود.
گام دوم، برنامه ریزی آموزشی است. بر اساس نتایج سنجش و ارزیابی آمادگی آموزشی دانش آموز در گام قبلی، یک برنامه آموزشی ویژه دانش آموز، به تفکیک درسها، به تفکیک مباحث و هفتهها به صورت مستمر و منظم طراحی میشود.
پس از برنامه ریزی آموزشی، نطارت آموزشی به عنوان گام سوم انجام میشود. گزارشات دانش آموز، گزارشات مشاور، به تفکیک درس، مبحث و هفته به صورت مستمر و منظم دریافت شده و میزان عمل دانش آموزان به برنامه تدوین شده، نظارت میشود. در صورتیکه دانش آموز به برنامه تدوین شده عمل نکند، علل عدم برنامه شناسایی شده و راهحل در برنامههای بعدی تدوین میشود.
گام چهارم کنترل آموزشی است. در گامهای قبلی برنامه تدوین شده و نظارت بر اجرای برنامه انجام شده است. در این گام، مقایسه برنامه آموزشی دانش آموز و گزارش عملکرد دانش آموز، تعیین درصد تحقق برنامه، به تفکیک درس، مبحث و هفته انجام شده و نتیجه این اقدامات، تعیین میزان پیشرفت دانش آموز خواهد بود که همواره باید به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند. عامل اصلی این حرکت، انگیزه و تلاش دانش آموز طبق برنامه تدوین شده از سوی مرکز مشاوره دانا است که با هدایت و مراقبت مشاوران همراه میشود.
پس از کنترل آموزشی، در این گام به عنوان گام پنجم، پرسشهایی بر اساس نتایج سنجش و ارزیابی آمادگی آموزشی دانش آموز و براساس برنامه آموزشی، نقاط ضعف دانش آموز در هر مبحث درسی شناسایی شده و به صورت ویژه برای هر دانش آموز به تفکیک دروس، مباحث و هفته، پرسشهایی طراحی میشود. این پرسشها هدفمند خواهند بود به گونهای که بر نقاط ضعف دانش آموز تاکید داشته و آنها را مرتفع خواهد نمود.
بر اساس پرسشهای تدوین شده، آزمونها ، طبق برنامه آموزشی ویژه هر دانش آموز به صورت مستقل، به تفکیک درسها، مباحث و هفتهها برگزار میشود و نتایج آزمون استخراج میگردد.
در گام هفتم دانش آموز به مرخلهای رسیده که در گامهای قبلی، برنامه پیشرفت آموزشی تدوین شده است. نظارت و کنترل انجام شده و پرسشها طراحی و آزمونها به صورت مرتبط برگزار شده است و همه چیز برای شناسایی مشکلات آموزشی دانش آموز فراهم است. در این گام همچون سنجش سطح آمادگی دانش آموز، شناسایی نقاط ضعف به تفکیک درسها و مباحث انجام شده و بر این اساس میتوان اقدامات اصلاحی برای پیشرفت را مشخص نمود.
در آخرین گاه ازگامهای پیشرفت آموزش دانش آموز، برنامه اصلاحی تدوین میشود. برنامه اصلاحی برای تقویت نقاط قوت و بر طرف نمودن نقاط ضعف دانش آموز، بر اساس پرسشها و آزمونها و بر اساس مشکلات شناسایی شده، به تفکیک درسها، مباحث و هفتهها تدوین میشود. گامهای هشت گانه مشاوره آموزشی دانا، به عنوان حلقههای یک زنجیر به هم پیوسته عمل نموده و پس از گام هشتم، گامهای فوق مجدد تگرار شده تا در طول مدت یک سال دانش آموز از حالت اولیه به حالت مطلوب برسد.
همه دانش آموزان به کلاسهای دبیرستان و کتابهای مختلف دسترسی ندارند آما آنهایی موفق میشوند که:
نقشه راه برای پیمودن ۱۰ هزار ساعت تا کنکور را در دست داشته باشند و با کمک جمعی از فرهیختگان آشنا به مسیر، گام به گام حرکت نموده و مشکلات را شناسایی و راهحلها را به کار گیرند و در این مسیر نقاط قوت خود را تقویت نموده و نقاط ضعف خود را برطرف نمایند تا نهایتا به هدف شایسته خود در کنکور برسند.
گامهای هشتگانه فوق برای هر یک از دانش آموزان به صورت اختصاصی طی میشود.
چرا به صورت اختصاصی؟ به این دلیل که سطح آمادگی هر دانش آموز با دانش آموز دیگر متفاوت است و هر دانش آموز مشخصات، مختصات، ویژگیها، قابلیتها و استعدادها و شایستگیهای خاص خود را دارد.
ماموریت مرکز مشاوره دانا، شناسایی پارامترهای موق به ازای هر دانش آموز و ترسیم نقشه راه موفقیت برای رسیدن به جایگاه شایسته او در کنکور است.
کلاسهای هوشمند مجموعه آموزشی دانا در دو رشته برگزار میشود
توانا بود هر که دانا بود
پیام مدیر عامل محترم موسسه دانا اندیشه هوشمند
امیدواریم با توکل به خدای مهربان و بهره گیری از تخصص و تجربه مدیران، معلمان و مشاوران دلسوز و همچنین بهرهگیری از فناوریهای نوین و سیستمهای هوشمند، بتوانیم استعدادهای دانش آموزان را به گونهای پرورش دهیم تا نقشی اندک در شکل گیری نیروی انسانی دارای بینش، تخصص و مهارت، برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران عزیزمان داشته باشیم.